در این مسیر نیز همواره تلاش کرده تا علاوه بر حفظ این جایگاه اجتماعی، در مسیر ارتقاء و تعالی آن گام بردارد. اخذ استانداردهای رسیدگی به شکایات مشتریان ISO 10002:2014 و استاندارد رضایت مشتریان ISO10004:2012 و تندیس های طلائی متعدد از سازمان حمایت از حقوق تولید کنندگان و مصرف کنندگان و تندیس طلائی استاندارد ایران و دریافت لوح تقدیر و تاییدیه از سوی شرکت بازرسی و کنترل کیفیت ایران، مهر تاییدی برای این ادعا است.
نیککالا بعنوان یک تولیدکننده، خود نیز در واقع مصرفکننده بسیاری از مواد اولیه، ملزومات و نیازهای روزمره داخلی است که زنجیره ای از صنایع با کیفیت داخلی را حمایت و فعال مینماید. این شرکت به دلیل پیشبینیها و ایجاد تمهیدات لازم، آموزش مؤثر، صرفهجویی علمی و عملی، داشتن اختراعات متعدد و ... روندی را طی نموده تا محصولات خود را حتی با کیفیتی بالاتر از قبل به بازار ارائه نموده و ضمن حفظ و پایدار سازی نمایندگان و توزیعکنندگان به عنوان سرمایه های تجاری خود، اخلاق حرفه ای خود را با الگویی تلفیقی از آموزه های اسلامی، فرهنگ ایرانی و بینش جهانی، بر پایه ارزشهای پایدار اخلاقی بنا نهاده است. با گستره مناسبی از شبکه خدمات مشتریان در سراسر کشور و ارایه مجمو عه ای کامل از فرآیند های مشتری مداری، رضایت مندی پایدار و مطمئنی را برای مشتریان، به عنوان سرمایه های اصلی خود فراهم نموده است.